Primaria Capitalei va demara procedura de achizitie a 100 de ambulante pentru Serviciul de Ambulanta Bucuresti-Ilfov, a anuntat primarul Gabriela Firea.
„Aceste 100 de ambulante sunt necesare deoarece actualul parc de interventie al SABIF contine 108 ambulante, dintre care aproape 70 sunt depasite din punct de vedere tehnic.
Din discutia cu doamna Alis Grasu (managerul SABIF — n.r.) am inteles ca sunt — de foarte multe ori si medicii, si asistentele actioneaza eroic — probleme in ceea ce priveste masinile de ambulanta dotate corespunzator cu care sa se ajunga la pacienti”, a declarat primarul generala al Capitalei intr-o conferinta de presa.
Cele 100 de ambulante costa 8,5 milioane de euro. Toate masinile vor ramane in proprietatea Municipiului Bucuresti si vor fi date in folosinta printr-un contract de comodat SABIF.
„In prima sedinta de Consiliu General de saptamana viitoare, acest proiect va fi supus dezbaterii si aprobarii consilierilor generali. Sunt convinsa sau sper, cel putin, ca cei mai multi consilieri, daca se poate chiar toti, indiferent de culoarea politica, vor aproba acest proiect. Si urmand procedura de achizitie, in scurt timp”, a mai precizat Gabriela Firea, potrivit Agerpres.
Prezent la conferinta de presa, ministrul Sanatatii, Florian Bodog, a afirmat ca aceasta achizitie este de bun augur pentru asistenta medicala de urgenta a cetatenilor din Bucuresti.
De asemenea, si managerul SABIF, Alis Grasu, a aratat ca cele 100 de ambulante noi vor creste capacitatea de interventie.
„Asistenta medicala de urgenta de calitate presupune mijloace de interventie performante, aparatura medicala performanta si, nu in ultimul rand, personal corespunzator numeric standardelor raportat la populatia deservita, dar si foarte bine pregatit profesional. Pentru noi, aceste ambulante reprezinta cu totul si cu totul alt orizont. Cele 68 de ambulante din cele 108 ambulante de urgenta care au norma de casare indeplinita, dar sunt functionale din punct de vedere tehnic necesita costuri foarte mari de intretinere. De aceea suntem convinsi cu ajutorul acestor ambulante vom reusi sa inlocuim o parte din cele care au mai mult de 11 ani vechime, iar cu celelalte vom creste capacitatea de interventie la nivelul regiunii Bucuresti-Ilfov. Tin sa subliniez ca aceste ambulante vor corespunde standardului national in ceea ce priveste standardele sistemului national de urgenta”, a explicat medicul Alis Grasu conform sursei mentionate.