OMS cere interzicerea publicitatii si cresterea taxelor la produsele din tutun



Fumatul ucide mai mult de sapte milioane de oameni in fiecare an la nivel mondial, a avertizat marti Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS), cerand interzicerea publicitatii si cresterea taxelor la aceste produse.

Cu ocazia Zilei Mondiale Fara Tutun, OMS a publicat un raport ce evalueaza costurile pentru sanatate si economie ale tutunului si, pentru prima data, impactul acestuia asupra mediului, transmite France Presse.

In fiecare an, mai mult de 7 milioane de oameni mor din cauza fumatului, fata de aproximativ patru milioane la inceputul secolului 21, potrivit noilor cifre documentate de organizatia ONU.

Fumatul reprezinta, de asemenea, o povara economica grea pentru planeta: costul sau (in ceea ce priveste cheltuielile de sanatate si pierderi de productivitate) este estimat la peste 1.400 de miliarde de dolari (1.250 miliarde euro), adica 1,8% din Produsul Intern Brut (PIB), relateaza Agerpres.

”Tutunul este o amenintare pentru noi toti”, a declarat directoarea generala a OMS care isi incheie mandatul, Margaret Chan, intr-un comunicat, conform surselor mentionate.

”Cu toate acestea, daca se iau masuri drastice de lupta impotriva tutunului, guvernele pot salva viitorul tarilor lor prin protejarea consumatorilor si a neconsumatorilor de tutun de aceste produse mortale, generand venituri care sa vizeze finantarea serviciilor de sanatate si a altor servicii sociale si protejand mediul de ravagiile cauzate de tutun”, a mai precizat reprezentanta OMS.

Conform raportului, deseurile de tutun sunt cele mai raspandite in lume si ”contin mai mult de 7.000 de substante chimice toxice care otravesc mediul, inclusiv substante cancerigene”.

Culturile de tutun sunt, de asemenea, partial responsabile pentru defrisari. Un copac este pierdut pentru fiecare 300 de tigari, scriu expertii.

Potrivit OMS, tutunul ar putea provoca in secolul 21 pana la un miliard de decese in intreaga lume.

 
Asociatia ALS | Termeni si conditii | ©2024 Edumedical
INSCRIE-TE LA NEWSLETTER
 
 
 
Campanie sustinuta de: