InfoCons lanseaza o linia rosie de urgenta sub denumirea “Ia atitudine” dedicata consumatorilor care constata ca nu sunt indeplinite normele ce trebuie respectate de catre operatorii economici odata cu redeschiderea incepand cu data de 1 septembrie a diverselor spatii precum: restaurante, cafenele, cinematografe, teatre, muzee, biblioteci, librarii, organizarea de evenimente private in spatii inchise, cursuri de instruire si workshopuri pentru adulti.
Astfel, consumatorii pot solicita consiliere, informare si pot depune o sesizare in acest domeniu din perspectiva protectiei consumatorilor.
“Miscarea de Protectia consumatorilor este alaturi de cei care intampina probleme cu respectarea normelor ce trebuie puse in aplicare de catre operatorii economici, norme care daca nu sunt aplicate in conformitate cu legislatia in vigoare pot aduce atingeri sanatatii acestora.
Toti consumatorii care intampina probleme sau au nevoie de consiliere in acest domeniu pot accesa totodata si numarul de Whatsapp: 0732.008.969 direct la adresa de e-mail: urgente@protectia-consumatorilor.ro sau in scris la C.P 38, O.P. 53 sector 4, Bucuresti.”, se precizeaza intr-un comunicat al InfoCons.
Drepturile fundamentale ale consumatorilor
• De a fi protejati impotriva riscului de a achizitiona un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea sa le prejudicieze viata, sanatatea sau securitatea ori sa le aduca atingere drepturilor si intereselor legitime;
• De a fi informati complet, corect si precis, asupra caracteristicilor esentiale ale produselor si serviciilor, astfel incat decizia pe care o adopta in legatura cu acestea sa corespunda cat mai bine nevoilor lor, precum si de a fi educati in calitatea lor de consumatori;
• De a avea acces la piete care le asigura o gama variata de produse si servicii de calitate;
• De a fi despagubiti in mod real si corespunzator pentru pagubele generate de calitatea necorespunzatoare a produselor si serviciilor, folosind in acest scop mijloace prevazute de lege;)
• De a se organiza in asociatii ale consumatorilor, in scopul apararii drepturilor si intereselor lor;
• De a refuza incheierea contractelor care cuprind clauze abuzive, conform prevederilor legale in vigoare;
• De a nu li se interzice de catre un operator economic sa obtina un beneficiu prevazut in mod expres de lege.
• Se interzice refuzul vanzarii unui produs sau prestarii unui serviciu catre un consumator fara un motiv justificat conform prevederilor legale in vigoare.
Etichete: redeschiderea spatiilor pandemie, masuri de protectie agenti economici, telefon reclamatii, infocons