Multi ani s-a crezut ca dificultatile de citire si pronuntie inseamna cam acelasi lucru, in cazul copiilor. De curand, insa,oamenii de stiinta germani au realizat un studiu care infirma acest lucru, ba chiar evidentiaza diferentele intre cele doua.
Cercetarea, facuta publica de catre Deutsche Presse-Agentur, relateaza despre problemele diferite ale memoriei de lucru, identificate de oamenii de stiinta in functie de dizabilitate.
Copiii cu probleme de citire au deficite in partea memoriei care coordoneaza simultan diverse activitati si recupereaza informatii de la memoria pe termen lung, in timp ce copiii cu dificultati de scriere au adesea probleme cu „bucla fonologica”, o parte a memoriei de lucru responsabila pentru informatiile verbale, relateaza si Agerpres.
In cadrul acestui studiu german, care a durat mai multi ani, au fost testati 365 de copii cu dizabilitati diferite, iar 100 dintre acestia suta au servit drept grup de control.
Studiul a fost realizat de centrul de cercetare interdisciplinar IDeA, cu sediul la Frankfurt si fondat de Institutul German pentru Cercetare Educationala Internationala, de Universitatea Goethe din Frankfurt si Institutul Sigmund Freud.