Campanie privind riscurile hipertensiunii arteriale
Societatea Romana de Cardiologie (SRC) a lansat la Bucuresti o campanie care are scopul de informare si constientizare a populatiei asupra efectelor si riscurilor hipertensiunii arteriale.
„Am incercat sa concepem o campanie in care sa abordam putin diferit lucrurile. Incercam sa mergem pe un segment populational care foloseste modalitatile de comunicare online de tip Facebook, Youtube, incercam sa atragem alaturi de noi populatia tanara, segmentul populational 25-40 de ani, (…) incercam sa atragem in acest proiect cat mai multe persoane si aceasta campanie se bazeaza pe o comunicare directa, pe un dialog de la un individ la individ intr-o maniera cat se poate de relaxata, dar care sa atraga atentia asupra a ceea ce inseamna hipertensiune – riscuri si efecte. Practic, campania se bazeaza pe legaturile profunde de familie. (…) Copiii trebuie sa incerce sa isi motiveze parintii sa mearga sa isi masoare tensiunea arterial”, a declarat dr. Elisabeta Badila, presedintele grupului de lucru de hipertensiune arteriala al Societatii Romane de Cardiologie, citata de Agerpres.
Masurarea tensiunii arteriale se poate face la medic, dar se poate practica si automasurarea la domiciliu.
„Se poate crea un card electronic care poate fi chiar si printat si care poate fi inmanat celui drag si pe care sa il personalizam cu un mesaj: Mergi si masoara-ti tensiunea arteriala. Avem materiale medicale dedicate informarii pacientului. Si aici, sugestia noastra este sa acceseze cat mai multi pacienti site-ul oficial al Societatii Romane de Cardiologie cardioportal.ro, sunt materiale medicale dedicate factorilor de risc cardiovascular in urma hipertensiunii. Sunt materiale medicale care sunt create de medici pentru pacienti”, a mai precizat medicul.
Conform sursei citate, ea a mai afirmat ca aceasta campanie este una door to door adresata institutiilor, companiilor mari, dar si scolilor, liceelor.
Etichete: hipertensiunea arteriala, masurare tensiunea arteriala, semne hipertensiune arteriala