Bolnavii din judetul Brasov pot apela la consultanta telefonica de tip helpline datorita proiectului-pilot “O viata de calitate pentru persoanele cu boli incurabile: informare, instruire, consulta”. Astfel ei pot cere sfatul unei persoane competente despre problemele medicale cu care se confrunta fara a fi nevoie sa se deplaseze.
Serviciul de asistenta medicala este disponibil si pe timp de noapte
Prin serviciul judetean de consultanta telefonica, bolnavii pot cere sfaturi pentru simptome necontrolate (durere, greata, varsaturi), ingrijire (alimentatie, hidratare, ingrijirea tegumentului) sau administrarea tratamentului.
Daca problema pacientului depaseste competenta asistentei de serviciu, se va cere ajutorul medicului de garda din acel interval temporar.
Numarul de telefon la care puteti cere asistenta medicala este dispinibil atat pentru pacientii care se afla in evidenta Hospice Casa Sperantei, cat si pentru familiile acestora.
Bolnavii au nevoie in primul rand de asistenta psihologica
Un studiu realizat de Universitatea Transilvania Brasov realizat atat pe bolnavi cat si pe rudele acestora a aratat ca principala nevoie a bolnavilor este asistenta psihologica.
Aceasta este urmata de sprijinul material si financiar. Nu in ultimul rand, pacientii au nevoie de suport social si de informare.
Pacientii romani isi doresc o mai buna colaborare institutionala si reducerea birocratiei.
Integrarea in societate este o alta problema semnalata de pacientii acestui studiu. Acestia spun ca au nevoie de reorganizarea spatiului in care traiesc pentru facilitarea deplasarii.
Sursa: www.comunicatemedicale.ro