Avocatul Poporului solicita Spitalului Clinic Municipal Oradea sa doteze sectia II Infectioase cu sistem de alertare a personalului medical, recomandare emisa in urma sesizarii din oficiu cu privire la situatia in care un pacient internat in acel spital, a fost nevoit sa sune la 112 pentru a i se acorda tratament.
Avocatului Poporului s-a sesizat din oficiu in cazul unui pacient internat in acest spital, cu febra, care s-a trezit fara niciun tratament medical, pentru ca personalul lucra dupa programul de duminica. El a apelat la 112, unde i s-a comunicat faptul ca, fiind deja internat, serviciile de urgenta nu au cum sa-l ajute.
„In urma demersurilor efectuate de catre Avocatul Poporului, s-a constatat, intre altele, ca saloanele sectiei II Infectioase nu erau dotate cu un sistem tehnic de alertare a personalului medical, astfel alertarea personalului medical la nevoie putandu-se face fie personal, fie solicitand ajutorul unui alt pacient internat in aceeasi camera sau apartinatorilor. In context, Avocatul Poporului a constatat incalcarea art. 22 si art. 34 din Constitutia Romaniei privind dreptul la viata si la integritate fizica si psihica si dreptul la ocrotirea sanatatii”, mai transmite Avocatul Poporului in recomandarea catre Spitalul Clinic Municipal Oradea.
Etichete: sectia infectioase, spitalul municipal oradea, avocatul poporului