Campania de prevenire a comportamentelor la risc „Chiar si o data e prea mult”

tineri-campanieJoi, 7 aprilie 2016, la sediul Ministerului Sanatatii a avut loc lansarea campaniei de prevenire a comportamentelor la risc,Chiar si o data e prea mult, implementata de UNICEF in parteneriat cu Ministerul Sanatatii, Ministerul Tineretului si Sportului, Institutul National de Sanatate Publica si Consiliul National al Elevilor.

Campania Chiar si o data e prea mult are rolul de a atrage atentia adolescentilor asupra unor consecinte imediate ale consumului de alcool, chiar si ocazional.

Campania este necesara pentru a raspunde fenomenului tot mai raspandit de consum de alcool in randul adolescentilor si pentru a oferi informatii relevante, care sa demitizeze unele dintre credintele care incurajeaza consumul de alcool.

„Cred ca o astfel de initiativa nu este doar deosebit de utila, dar in acelasi timp provocatoare deoarece ne propune sa ne aplecam asupra fenomenului riscului alcoolismului nu numai din perspectiva tratamentului patologiilor asociate consumului de alcool, ci si din perspectiva prevenirii acestui fenomen”, a declarat Patriciu Achimas Cadariu, Ministrul Sanatatii, conform unui comunicat de presa.

Potrivit studiului UNICEF, analiza normelor sociale care influenteaza comportamentele de risc ale adolescentilor din Romania, adolescentii incep sa consume tutun, alcool sau droguri ilegale la o varsta medie de 13-14 ani.

Ei declara ca sunt impotriva acestor practici si par sa fie constienti de consecintele negative pe care astfel de comportamente le pot avea asupra dezvoltarii lor; cu toate acestea, declaratiile sunt contrazise de practicile pe care le adopta.

Alcoolul este utilizat ca instrument de reglare emotionala de catre adolescentii de 14-18 ani, fiind fie modalitate de a obtine placerea sau cand apar emotiile negative disfunctionale – depresie.

Mesajele campaniei vor fi transmise publicului larg timp de noua luni, incepand cu luna aprilie 2016, prin intermediul televiziunii, radioului, Internetului si a materialelor tiparite.

Campania este desfasurata de UNICEF in parteneriat cu Ministerul Sanatatii, Ministerul Tineretului si Sportului, Institutul National de Sanatate Publica si Consiliul National al Elevilor.

Astfel, mesajele de constientizare vor ajunge mai repede la adolescentii din intreaga tara.

 

Adresati o INTREBARE/ Trimiteti un RASPUNS

Atentie, discutiile online nu inlocuiesc consultul de specialitate! Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj. Postand o intrebare sau un raspuns confirmati ca sunteti de acord cu termenii si conditiile site-ului.

Asociatia ALS | Termeni si conditii | ©2024 Edumedical

Rezultatele pot sa difere de la o persoana la alta. Opiniile medicilor, sfaturile si orice alte informatii disponibile pe acest site au scop informativ si educational. Ele nu pot substitui consultul medical direct si nici diagnosticul stabilit in urma investigatiilor si analizelor medicale.