„Utilizarea cardului national de asigurari sociale de sanatate de catre asigurati si furnizorii de servicii medicale, medicamente si dispozitive medicale se face incepand cu 1 februarie 2015”, scrie intr-un proiectul de Hotarare de Guvern.
De asemenea, presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, Vasile Ciurchea, a declarat ca pana la 1 februarie se face initierea cardurilor de catre medicii de familie, astfel incat acestea sa devina active.
Acelasi proiect de act normativ prevede ca asiguratul va suporta costurile fabricarii si distribuirii cardului in cazul in care acesta ii este furat ori se deterioreaza sau se pierde. Acelasi lucru este valabil in cazul modificarii datelor personale de identificare. „Asiguratul suporta contravaloarea cardului national, precum si cheltuielile aferente distributiei acestuia, in situatia solicitarii eliberarii unui duplicat ca urmare a pierderii, furtului sau deteriorarii acestuia, precum si in situatia modificarii datelor personale de identificare”, se precizeaza in proiect, conform Mediafax.
Eliberarea unui nou card national se face in termen de 30 de zile calendaristice de la depunerea unei cereri la casa de asigurari de sanatate in a carei evidenta se afla persoana respectiva.
Pana la eliberarea noului card, acordarea serviciilor medicale, medicamentelor si dispozitivelor medicale se realizeaza pe baza unei adeverinte eliberate de casele de asigurari de sanatate.
Doresc o informatie: cum se poate intra in posesia cardului de sanatate neprimit pina la aceasta data, fiind asigurat la CASAOPSNAJ ?